Kipp-kopp kopogok, iskolába indulok

Április az iskolai beiratkozás hónapja, május és június a ballagások időszaka. Búcsú az óvodától; azok a kisgyermekek, akik 6. életévüket betöltötték, szeptemberben megkezdik általános iskolai tanulmányaikat.

A szeptembertől nagycsoportos és az Oktatási Hivatal által az óvodai nevelés hosszabbítását jóváhagyó óvodások számára pedig az utolsó óvodás év kezdődik.

Milyen egy ideális iskolakezdés?

Hogy ne csupán plusz egy évként teljen el ez az időszak, nézzük meg mit tehetünk, hogy elősegítsük az átmenetet az óvodából az iskolába! Legyen a gyermekünk önálló, pozitív önértékeléssel bíró és motivált az iskolakezdésre, képes legyen gördülékenyen elsajátítani az írás – olvasás és számolás alapjait!

Az alábbi területek megfelelő érettsége esetén az iskolakezdést magabiztosan várhatja gyermek és szülő!

  1. Mozgás

A mozgás a tanulási képességek egyik alapja, számtalan képesség fejlődik általa. Kisgyermekkorban a mozgás és az idegrendszer együtt, egymásra épülve fejlődik, ezért a mozgás fejlődése kihat az idegrendszer fejlődésére is. Az érett egyensúlyérzék a jól működő idegrendszer alapja, ellenkező esetben tanulási – figyelemkoncentrációs nehézséget okozhat. Megfelelően elsajátított nagymozgások, mint gurulás, kúszás, mászás, ugrás, futás, dobás és elkapás az alapja a finommozgások fejlődésének.

Finommozgások, grafomotorika

Sajnos a finommotoros tevékenységek egyre inkább kikopnak a gyermekek spontán játéktevékenységéből, később nem szeretnek ceruzát fogni és rajzolni. Szükséges a kéz és az ujjak elkülönült és koordinált mozgása, ezen terület érettsége fontos, hogy az írás elsajátítása ne okozzon nehézséget.

Szem-kéz koordináció

A szem és a kéz összehangolt működése, a sorok közötti tájékozódás, a vonalközben való írás, szemmel követés és fixálás képessége a sikeres tanulás fontos része. Vonalközbe történő írás akkor lesz megfelelő, ha a gyermek közben már úgy követi keze mozgását, hogy a leírandó betűket, szavakat, s nem a kezét figyeli.

Amennyiben óvodai értékelésben, vagy a Szakszolgálat felmérése alapján a fenti területeken tapasztaltak elmaradást, kérje LongiKid vizsgálatunkat, amely alkalmas a gyermek mozgásos és kognitív, figyelmi fejlődésprofiljának megfigyelésére, így azonosíthatóak az eltérően fejlődő funkciók és az idegrendszer érésének zavara.

A csoportos TSMT terápia elősegíti a mozgás területének érését, fejlődését. A változatos mozgásélmények, különböző eszközök és akadályokon való haladás fejleszti az egyensúlyi reakciókat, speciális feladatokkal a végtagok egymástól független, koordinált mozgását, segíti a primitív reflexek integrálódását, erősíti a gátlófunkciókat, önkontrollt, javítja az állóképességet és felfűti az arousal (figyelmi) szintet.

Cikkünk folytatódik a testtudat, téri tájékozódás témakörével!

Kapcsolódó szakterületek

Árváltozás

2023. június 1-től áraink megváltoznak! Bővebb információért keresse Kollégáinkat telefonon, e-mailben vagy személyesen a Csimborasszó Egészségügyi Központ recepcióján!

myCSIMBORASSZÓ - Kezünkben az egészség

A myCsimborasszó alkalmazással minden egyszerűvé válik. Bízza rá magát, bízza ránk magát!