Tanulmányok
1998-ban végeztem az ELTE-n. Később ugyanitt, már az ELTE Pszichológiai Doktori Iskolájában szereztem abszolutóriumot.
A doktori képzésben elvárt elméleti és módszertani tájékozottság, analitikus és szintetizáló gondolkodás, a szakirodalom értő, kritikus követése olyan kompetenciák, amelyek a gyakorlati pszichológusi munkámban is hasznosulnak. Segítenek, hogy naprakészen tartott szakmai ismeretekkel képes legyek az eset minden részletet több szempontból, mélyen elemezni, rugalmasan, összegzően gondolkodni, és így megtalálni a kliensnek legjobb megoldást a problémára.
Szakmai tapasztalatok
Pályám kezdete óta egyaránt dolgozom egyénekkel, családokkal, csoportokkal, szervezetekkel. Azt látom, hogy a különböző területeken szerzett tapasztalatok kölcsönösen gazdagítják egymást.
Például másfél évtizedet töltöttem a szervezetfejlesztés, vezetőképzés, tehetségmenedzsment területén. A munka és a szervezetek világában külső szakértőként, ugyanakkor alkalmazotti és vezetői pozíciókban is szereztem ismeretanyagot. Mindez jól hasznosul akkor is, amikor egyéni kliensek keresnek meg pályaválasztás- és váltás, karrierépítés, munkahelyi problémák, vezetői coaching témában.
Ugyanez igaz a több, mint évtizedes egyetemi oktatói munkámra is: pszichológusképzésben, tanácsadó szakpszichológus képzésben, pedagógus-képzésben tanítottam pszichológiát, dolgoztam egyetemi diáktanácsadóban (ELTE, Sopron, Gödöllő). Belülről ismerem az egyetemisták problémáit, a pedagógus-képzésen keresztül pedig valamennyire a pedagógusok, szülők és gyerekek gondjait. A pszichológia tanítása során pedig nőtt a saját szakmai tudatosságom is, rálátásom arra, hogy mit miért, hogyan csinálok, mi hatékony, és mik a gyengeségeim.
Alkalmazott módszerek
A kommunikációban gazdag, a kliens és a pszichológus aktivitására egyaránt építő, az értelmi-kognitív és az érzelmi rétegeket is megmozgató, néha dramatikus elemeket is alkalmazó, a klienst és a pszichológust egymás egyenrangú partnerének tekintő módszerekben szereztem a legtöbb gyakorlatot:
- kognitív-behaviorista szemléletmód és technikák pl. a dühkezelési, szorongásos, önértékelési problémák megoldására, illetve általában a szemléletmód váltás, attitűdváltozás elősegítésére;
- a tranzakció-analitikus (TA) fogalomrendszer használata pl. az interperszonális kommunikáció, és a gyermekkori szülői-családi hatások, transzgenerációs minták elemzésére, önismeret fejlesztésére;
- a családi rendszerszemlélet, az un. milánói módszer, valamint a megoldásközpontú konzultációs módszer használata a párkapcsolati és családi tanácsadás alkalmával;
- (pszicho)dramatikus technikák pl. önismeret és személyiség fejlesztésre, szorongásoldásra, konfliktuskezelési módszerek, asszertív, hatékony kommunikáció megtanítására.